Mawar Baru Kongsi Gambar Ke Mekah, Sekali Ramai Pula Yang Salah Sangka

Baru-Baru Ini hangat mengenai pelakon Fizo Omar yang telah selamat menamatkan zaman dudanya pada Khamis menarik perhatian peminat. Malah tak kurang yang mulai mencari identiti siapakah gerangan wanita cantik yang menjadi suri hati bintang kacak berkenaan.

Wanita berkenaan dikenali sebagai Fazeera Nazri Aziz dari Sarawak dan difahamkan juga, Fazeera yang menggunakan panggilan mesra Faz pernah bertugas sebagai pramugari sebelum ini. Mawar binti Abdul Karim atau lebih dikenali sebagai Mawar Karim merupakan anak kepada usahawan tudung terkenal iaitu, Fareeda. Beliau juga merupakan model dan pengacara yang terlibat dalam bidang keusahawanan sebagai Pengurus Pemasaran Jenama Tudung Fareeda.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Mawar Karim (@mawar_karim)

Pernah mendirikan rumah tangga dengan pelakon Fizo Omar pada 10 November 2013 sebelum berpisah ta.lak satu pada 10 Julai 2019. Hasil perkongsian hidup, mereka sempat dikurniakan seorang cahaya mata perempuan bernama Wan Maryam pada 29 Disember 2017 yang kini telah berusia 2 tahun lebih. Menerusi perkongsian terbaru di Instagram Mawar kini sedang bersama Ashrah Muslim Atau Nama Sebenarnya Muhd Ashraf Muslim.

“Yalla yalla Hajj @ashrafmuslim Ana la thlatha..”- Tulis Mawar di Instagram dengan emoji ketawa

Komen warganet :

Menerusi perkongsian terbaru di Instagram story Mawar kini sedang pergi menunaikan haji di kota suci makkah. “Allhamdulllah syukran ya haji @ancak_156 @cciberbay dan Beberapa orang yang terlibat dalam urusan saya, masyaallah..”- katanya “Tapi kalini sorang-sorang tanpa ditemani anaknda Maryam atau Family..”- Ujar Mawar dengan emoji sed!h

“Tapi kalini saya datang kerana ALLAH, Saya pulang kerana ALLAH..”- Katanya dengan emoji senyum Ade Juga Segelintir warganet Ke.liru Mawar memuat Naik ‘Yalla yalla Hajj ashrafmuslim Ana la thlatha’, Sampai ade yang mengatakan ‘Lower minded betul’.“Dia cakap “Ana La Thalasa” saya bukan yang ketiga,”- Warganet. “Tp agak la nk ckp tu. Mntang duda da kawen lain xkn mawar up gmbr cmni trus ckp nk jd bini ke3. Lahai.. Lower minded betul. Xde bnd nk better diam kn.. Btul x?,”-Tulis lagi seorang Warganet

Tapi ade juga yang mendoakan kebahagian Mawar Supaya jumpa jodoh disana: “mugkin mawar pergi umrah,moga mawar tabah dan jmpa pengganti baru,”-@raniaa_sweety. “Jangan la kita menyangka buruk pada orang.,”-@sofianajiha.fia. “smg doa ashraf dan mawar dimakbulkan,”-@ey_da6. “Busy je semua org ini ,tak salah pun bergambar…mcm kita jumpe kwn lama mst nak ambik pic bagai, pelik2 komen,fikir baik2 baru tak dosa,”-@aznitanur7659. “Kenapaaa la mulut warganet mcm gam.pang kan org tgh buat umrah.. astaghfirullahalazim… jagaaa la mulut tu,”-@eykarohmats Sumber:Instagram Mawar_Karim,Instagram Ashraf Muslim

Ramai yang puji isteri Fizo Omar cantik. Terkejut bila tiba tiba Mawar masuk komen macam ni.

PERSOALAN warganet mengenai status Fizo Omar terjawab apabila pengurus aktor itu mengesahkan pelakon berkenaan selamat bergelar suami dalam satu majlis yang diadakan pada pagi Khamis. Pengurusnya Mimi berkata, majlis diadakan secara tertutup di sebuah lokasi di Bidaisari Resort, Janda Baik, Pahang kira-kira pukul 10 pagi.

Mimi bagaimanapun enggan mendedahkan identiti isteri kepada pelakon drama Rindu Awak Separuh Nyawa itu kerana mahu memberi peluang kepada Fizo mengumumkannya sendiri.Katanya, Fizo akan mengumumkan dan berkongsi maklumat terperinci mengenai perkahwinannya itu dalam masa terdekat.“Alhamdulillah pagi semalam (Khamis). Fizo buat majlis secara tertutup hanya famili terdekat sahaja yang datang.

Fazeera berasal dari Sarawak merupakan bekas pramugari. “Tunggu nanti InsyaAllah Fizo sendiri akan umumkan dan dedah siapa suri hati dia,” katanya ketika dihubungi mStar. Sementara itu, hasil carian mStar beberapa laman sosial mendapati isteri Fizo itu dikenali dengan nama Fazeera Nazri.

Tunggu nanti InsyaAllah Fizo sendiri akan umumkan dan dedah siapa suri hati dia. Fazeera yang juga merupakan bekas pramugari sebuah syarikat penerbangan berkongsi dua keping gambar mengenakan baju pengantin dan turut menggunakan gambar profil Fizo berbaju Melayu putih bersama anaknya, Wan Maryam.

Foto pertama yang dimuat naik menunjukkan seorang lelaki (tanpa menunjukkan wajah) sedang menyarung cincin ke jarinya dengan kapsyen Alhamdulillah. Fazeera yang dipercayai berasal dari Sarawak bagaimanapun menutup ruangan komen pada akaun miliknya itu.

Sama cantik sama padan. Pada malam Khamis, Fizo berkongsi sekeping foto memakai persalinan baju melayu berwarna putih bersama anak perempuannya di Instagram. Walaupun tidak mengesahkan tentang khabar gembira itu namun Fizo memberi bayangan dia kini sudah keluar daripada kumpulan selebriti berstatus duda.

Mawar Karim Masuk Komen?

Dalam pada itu,dalam warganet mengucapkan tahniah dan memuji kecantikan isteri baru Fizo Omar, ada satu komen di tinggalkkan yang di percayai dari Mawar Karim. Komen ringkas di satu protal berita tempatan tersebut telah mendapat 699 tanda suka

Untuk rekod, Fizo atau nama sebenar Wan Hafizol Wan Omar, 36, pernah berkahwin dengan usahawan, Mawar Karim pada November 2013 namun berpisah pada 10 Julai 2019. Hasil perkongsian hidup mereka dikurniakan seorang cahaya mata perempuan bernama Wan Maryam yang kini berusia empat tahun.

Tular gambar lengkap berbaju melayu putih. Ramai yang tak senang duduk bila tengok gambar tu.

PETALING JAYA – Khabar angin yang ‘bertiup’ sejak minggu lalu yang mengatakan bahawa pelakon Fizo Omar bakal menamatkan zaman dudanya pada hari ini (21 Oktober 2021) semakin jelas apabila pelakon itu dilihat memuat naik foto lengkap berbusana baju Melayu rona putih.

Menerusi hantaran yang dimuat naik Fizo atau nama lengkapnya Wan Hafizol Wan Omar, 36, dalam Instagram sekitar satu jam lalu, kelihatan pelakon itu turut bersama anaknya, Wan Maryam yang kini berusia empat tahun. “Ok Abe Joe (panggilannya) keluar group ‘terpakai’ dulu,” tulisnya sambil memetik tiga nama kenalan artis iaitu Nazim Othman, Sharnaaz Ahmad dan Azlee Khairi.

Meninjau dalam ruangan komen, pelakon drama Pengantin Satu Malam itu turut mendapat ucapan tahniah daripada rakan selebriti. “Untunglah dah ada ‘pembeli’. Aku masih duduk dekat ‘show room’ lagi,” komen Nazim Othman.

Berdasarkan komen yang turut ditinggalkan peminatnya dalam Instagram, terdapat cakap-cakap memberitahu bahawa Fizo akan menikahi wanita berasal dari Sarawak. “Dengar-dengar dengan gadis Sarawak,” komen seorang pengikutnya.

“Dengan gadis dari Sarawak,” ujar seorang lagi pengguna Instagram. Bagaimanapun, kesahihan tentang pernikahan Fizo pada malam ini masih belum dipastikan. Terdahulu Fizo telah mendirikan rumah tangga dengan Mawar Karim pada November 2013 dan dikurniakan seorang cahaya mata perempuan, Wan Maryam. Bagaimanapun pasangan itu telah berpisah pada Julai 2019. – K! ONLINE

Dalam diam tiba muncul pula khabar angin Fizo Omar nak nikah 21 oktober ni. Sekali ini pula kata kata dari bekas isteri.

Tak ada angin, masakan pokok bergoyang. Itu peribahasa yang sesuai apabila muncul desas-desus yang mengatakan pelakon Fizo Omar bakal menamatkan zaman duda pada 21 Oktober ini. Bekas isteri usahawan tersebut iaitu Mawar Abdul Karim mengakui Fizo ada memberitahu dia sedang berkawan dengan seseorang dan serius dengan perhubungan itu.

Kata Mawar, 32, Fizo juga pernah menyatakan hasratnya untuk berkahwin tahun ini tetapi tidak dikongsikan tarikh. “Dia memang ada beritahu sedang berkawan dan serius dengan seseorang. Dia ada cakap nak kahwin, tapi tak tahu bila.

Soal bila nak kahwin tu, dia hanya kata tahun ini dan dalam perancangan tapi tak tahu bila. Kira okaylah dia beritahu saya. Dalam pada itu, Mawar turut mendoakan yang terbaik buat bekas suaminya itu jika apa yang diperkatakan itu benar.

“Dia cakap lama dah soal ini. Saya kata okay dan syukur. Jadi, saya doakan yang terbaik buatnya. Semoga dapat belajar dari kesilapan, lebih matang dari segi keputusan. Sekali lagi, kita doakan yang terbaik.”

Namun masih tiada kenyataan yang dikeluarkan oleh Wan Hafizol Wan Omar sendiri. Terdahulu, Fizo dan Mawar berpisah talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Hulu Langat pada 10 Julai 2019.

Mereka memiliki seorang anak perempuan, Wan Maryam yang kini berusia empat tahun. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sumber: Oh Bulan

Kagum dengan usahawan di Kelantan. Kini Fizo Omar mahu bina sesuatu dengan niat nak galakkan orang ramai berbuat baik.

Pelakon dan usahawan, Fizo Omar tampil menjelaskan mengenai sekeping foto ‘membina masjid’ di laman Instagram miliknya sehingga mengundang salah faham orang ramai.

Pemilik nama Wan Hafizol Wan Omar itu terpegun dengan seni bina masjid Ar-Rahman di Kota Bahru, Kelantan itu selepas membuat kunjungan semalam.

“Pada masa kini untuk saya mendirikan ‘masjid’ (berkahwin) belum lagi. Tapi cita-cita untuk membina masjid, insya-Allah memang ada. Saya cuma terpegun dengan keindahan seni bina masjid tersebut dan ingin menggalakkan orang kita (Islam) dalam kalangan usahawan untuk mengikut jejak langkah pemilik masjid ini yang juga merupakan seorang usahawan berjaya. Masjid ini dibina dengan kos RM6 juta. Itu mesej yang hendak saya sampaikan,” katanya.

Malah, pelakon berusia 36 tahun itu sememangnya menyimpan hasrat bagi membina sebuah masjid sekiranya berkemampuan di masa akan datang.

“Insha-Allah saya juga berhajat untuk membina sebuah masjid atas nama kedua-dua ibu bapa saya satu hari nanti. Saya sebenarnya lebih terinspirasi kejayaan usahawan apabila dapat membina sebuah masjid. Sebenarnya tidak perlu pun hendak membina masjid yang mewah. Tapi kalau mampu, tidak salah buat sebuah masjid yang gah,” ujarnya. Sumber: Instagram Fizo Omar , Kosmo! Online (Mohammad Shahemy Azmi)

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Metro Press

Sumber :  https://mediabawang.net/

Leave a Reply

Your email address will not be published.