“Mana Kereta Mewah?” -Hanya Naik Tuktuk Di Indonesia, Mkn Tepi Jalan, Status Terbaru Iqbal Menjadi Tanda Tanya

Perk0ngsian usahαwαn dan penyanyi, Iqbal Zulkefli di instagram nampaknya sering me.nα.rik per.hα.tian ne.ti.zen.

Terbaru, Iqbal yang sekarang berada di Ind0nesia berk0ngsi video dirinya menαiki t.uk t.uk dan katanya, dia sαnggup meletakkαn kereta me.wαh.nya di hotel dan hanya menαiki kenderaan awαm.

Video tersebut juga menunjukkan Iqbal yang hanya makan di wα.rung biasa tepi jalan sahaja, dan bukannya di tempat-tempat me.wah.

Menurut Iqbal, dia melakukan semua itu untuk belajar menjadi seorang yang ren.dαh diri.

“Saya ren.dαh hati saja di Ind0nesia, betul kan? Lihat saja saya makan di tepi jalan. Mercedεs saya pαrking di hotel sαnggup naik ba.jαj, tidak macam-macam.”

“Ini saya belajar dari ramai orang, katanya ramai sayang kalau kita hμm.ble begini. Moh0n share supaya dijadikan te.lα.dαn.” tulisnya.

 

 

Terdahulu, Iqbal memberitahu dia akan berada di Ind0nesia untuk satu temp0h masa yang agak la.ma, untuk mencari ketenangan serta atas urusαn kerja.

“Serius, Sanggup BeIa Bɑyi Pada Wanita Cantik Ini” – Iqbal Zulkefli Mohon Orang Ramai Kenalkan LucintaLuna

Usahawan Ahmad Iqbal Zulkefli meluahkan hasrat untuk membantu seorang ‘wanita hamil; dan sanggup membela anak kepada wanita tersebut.

Sanggup Bela Bayi Kepada ‘Wanita’ Tersebut

Menerusi posting di Instagram, Iqbal meminta orang ramai untuk perkenalkannya kepada wanita tersebut yang dikatakan mahu melahirkan anak, namun bapa kepada bayi tersebut telah menghilangkan diri.

“Beberapa hari ini saya selalu lihat gambar wanita ini. Katanya sekarang mahu lahirkan anak namun bapanya menghilang. Jika sesiapa kenal, mohon perkenalkan ya. Saya sanggup bela anaknya.”- tulis Iqbal

 

Hanya Mahu Berkenalan 

 

Tambahnya lagi, dia ingin berkenalan dengan ‘wanita’ tersebut dan bukan terus berkahwin kerana akui hatinya masih belum pulih kesan daripada hubungannya bersama bekas majikan yang juga jutawan kosmetik, Dato Sri Vida (DSV). 

“Juga serius untuk berkenalan dengan wanita cantik ini (sekadar berkenalan sahaja bukan terus berkahwin kerana hati saya juga masih belum pulih). Terima klasih. Mudah-mudahan dipermudahkan urusan.”-katanya lagi

Tidak Kenal Siapa Lucinta Luna?

 

Dalam pada itu, apa yang menjadi perhatian adalah foto wanita hamil yang dimuatnaik oleh Iqbal adalah selebriti sensasi Indonesia, Lucinta Luna yang juga merupakan seorang transgender. Terdahulu, Lucinta pernah mengakui dirinya hamil anak kepada teman lelakinya yang berasal dari luar negara Selain itu, Lucinta atau nama sebenarnya Muhamad Fattah  turut membuat pengakuan bahawa dia pernah menjual diri untuk melakukan pembedahan kelamin.

Sumber: murai.my

Meng4rut! Vida tak pernah bayar Iqbal gaji RM50,000… nak naik RM200 pun sampai berg4duh

 

 

USAHAWAN kontr0versi Ahmad Iqbal Zulkefli membidas kenyataan Datuk Seri Vida kononnya dia menerima bayaran gaji sebanyak RM50,000 semasa berkhidmat sebagai pembantu peribadi (PA) kepada jutawan kosmetik itu.

Menurut Iqbal, 27, apa yang diberitahu oleh Vida atau nama sebenar Hasmiza Othman itu adalah satu pembohongan dan tidak benar.

“Mengarutlah RM50,000! Saya dulu permulaan RM1,400 saja, nak naik RM200 pun sampai bergaduh nak kena bu4ng kerja.

“Tahun ketiga barulah RM2,000 lebih. Itupun saya berkerja dari Subuh sampai malam, gaji saya sama sahaja dengan staf lain, bahkan staf lain lebih tinggi… cuma siapa rajin dan kreatif buat sales mereka akan dapat setimpal dengan usaha.

 

Iqbal pernah bekerja sebagai PA Vida.

“Tak baik berjanji dan buat macam tu! Nanti orang yang betul-betul mencari kerja berharap nak gaji sebanyak itu,” katanya kepada mStar.

Pada Selasa, mStar melaporkan Vida menerima hampir 60 permohonan daripada individu yang berminat menjadi PA dengan tawaran gaji RM10,000.

Saya sebolehnya tak nak dah sebut nama dia, tapi dia pula yang tak boleh duduk diam!

AHMAD IQBAL ZULKEFLI

BEKAS PA VIDA

Kata Vida, dia pernah membayar Iqbal sebanyak RM50,000 hingga RM100,000 sebulan semasa berkhidmat dengannya pada tahun 2017.

Dalam pada itu, Iqbal turut mempersoalkan pemilihan calon pekerja dan kriteria yang dinyatakan oleh Vida.

TONTON VIDEO VIDA INI!

 

“Apa salah jika PA wanita? Wanita sekarang pun sudah pintar edit video, bijak berniaga dan boleh lakukan semua benda. Tak cukup bagus ke staf yang ada sekarang? Ramai lagi staf yang tak dapat perhatian sepenuhnya.

“Atau mahu PA lelaki bertujuan untuk berjoget lagu hindustan seperti yang pernah dilakukan selepas buang saya dulu? Itu bukan menyakitkan saya tetapi menjatuhkan martabat janda,” ujarnya.

 

Iqbal minta Vida henti kaitkan namanya.

Sementara itu, Iqbal meminta Vida tidak lagi mengaitkan namanya dalam apa jua perkongsian di laman sosial.

“Dia cakap saya selalu sebut nama dia… padahal dah lama saya tak tulis fasal dia tapi dia yang meroyan di Instagram dan TikTok.

“Saya sebolehnya tak nak dah sebut nama dia, tapi dia pula yang tak boleh duduk diam… saya di Indonesia ni enjoy sambil-sambil cari teman wanita. Cukup-cukuplah petik nama saya,” ujarnya.

Sumber: mStar

DS Vlda Cari Pembantu Perlbadi Gaji RM10K, Sekali Shulb Masuk K0men Sampai Bratus Like

Petaling Jaya – Penyanyi dan jutawan k.osmetik sensasi, Datuk Seri Vida telah menc.uri perhatian warganet selepas memuat naik satu video yang memaparkan sebuah hotel di ibu kota berharga RM 50,000 untuk satu malam, menerusi platform TikTok miliknya.

Menerusi video tersebut, penyanyi lagu I Am Me itu dilihat gembira berjoget sambil berpimpin tangan dengan anak lelakinya, Kacak, untuk menuju ke bilik berprestij itu.

Dengan kapsyen berseloroh No men, no problem, rata-rata warga TikTok tampil memberi pelbagai reaksi buat usahawan k.ontroversi itu menerusi ruangan komen.

Ramai yang menzahirkan rasa terkejut dengan harga sebuah bilik tersebut yang dikatakan boleh membeli sebuah kereta perodua Myvi baharu.

Kita RM 50,000 beli Myvi itu pun hutang, dia 50 K tunai tidur hotel. Berapa dalam akaun dia ada, tulis seorang warganet. Aku baca RM50 dah terkejut ingat murah, lah ada K di situ, komen lagi seorang warganet.

Buat apa bayar 50,000 Datuk, sedangkan ada RM 300 satu malam tetapi macam hotel lima bintang. Apa-apa pun, selamat bercuti. Tiada lelaki tiada m.asalah lah Datuk. Enjoy, komen juga seorang warganet.

Bagaimanapun, mereka tetap menyokong t.indakan DSV itu untuk bergembira bagi merawat hati semula disebabkan peristiwa lalu.

Ya, seperti ini. Gembira kan diri sendiri. Bahagiakan anak-anak, komen seorang warganet. Suka melihat Datuk gembira. Semoga Datuk sekeluarga di dalam lindungam Allah, komen seorang lagi.

Terbaiklah, lagi gembira dan bertambah cantik, puji seorang warganet.

Selepas dikatakan tiada jodoh dengan bekas pembantu peribadinya, Iqbal Zulkefli, DSV seringkali dilihat memuat naik perkongsian dengan memaklumkan yang dirinya gembira tanpa kehadiran lelaki.

DS Vida Cari Pembantu Peribadi Sampai Shuib Masuk Komen

Menerusi satu pengiklanan di laman Instagram, pemilik nama Hasmiza Othman itu turut menyertakan syarat dikehendaki iaitu lelaki bujang yang berusia antara 25 hingga 30 tahun dan memiliki wajah tampan.

Difahamkan, penyanyi lagu I Am Me itu menawarkan gaji sebanyak RM 10,000 untuk jawatan itu yang pasti memikul tanggungjawab besar sebagai orang kuat jutawan k.osmetik tersebut.

Shuib Komen Dan Jawapan Dari DS Vida

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://transformasi.host/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *